Już za miesiąc, 12 kwietnia, premiera “Gold”, nowej płyty Tusks. Brytyjska artystka prezentuje kolejną piosenkę z tego materiału, delikatną balladę “Body Ache” oraz teledysk do poprzedniego singla “Strangers”.

“Body Ache” stara się oddać to, czym ma być cały album – siłą natury, wspaniałą i potężną nie tylko w burzliwych momentach, ale również w tych delikatnych i spokojnych. Równowaga jest dla Tusks jednym z najważniejszych elementów twórczości. Artystka uważa ją za swoją wielką zaletę i stara się, by jej nagrania były pełne momentów, w których można poczuć, jak przeciwstawne siły dochodzą do muzycznego porozumienia.

O utworze artystka mówi tak: “to kawałek, który powstał najszybciej ze wszystkich. Mój partner spóźniał się, czekałam sama w domu i nagle zaczęłam układać o nim piosenkę. To była przyjemna odmiana w stosunku do reszty albumu. Czuć też w niej inspiracje r&b, które królowało wtedy na moich playlistach. Te brzmienia zdecydowanie przesiąknęły do Body Ache.”

 

Materiał na płytę powstawał w Londynie oraz podczas samotnych wyjazdów do Devon w trudnym dla artystki okresie, gdy tuż po pandemii rozpadał się jej związek. To album katartyczny, napędzany głębokimi emocjami, na którym w swoich tekstach Tusks odsłania się przed słuchającymi osobami. „Gold” mapuje różne etapy rozpadu romansu, ale rozważa również wpływ izolacji, indywidualnie i społecznie, a także kwestie zdrowia psychicznego i wpływ na nie brytyjskiej polityki zaciskania pasa.

Tusks to projekt Emily Underhill, piosenkarki i kompozytorki związanej z wytwórnią One Little Independent, w której wydawały takie ikony muzyki alternatywnej jak Björk, Chumbawumba czy Sinéad O’Connor. OLI to jednak wytwórnia z silnymi dreampopowymi korzeniami. To tu debiutował wpływowy projekt A.R. Kane, który ukuł to pojęcie.Na początku kariery Tusks porównywana była m.in. do Explosions in the Sky czy Sigur Rós i bardzo ciepło została przyjęta przez brytyjskie radio. Przy drugiej płycie, na której artystka sięgnęła po mocniejsz inspiracje grungem i shoegazem, pojawiły się porównania do m.in. Wolf Alice. Z CJ-em Mirrą nagrała ścieżkę dźwiękową do horroru „Naznaczona” z 2021 roku. Jej piosenki znalazły się również w serialu „Trzynaście powodów”.