Jak to możliwe, że część płyt z muzyką elektroniczną to ogromne przedsięwzięcia pochłaniające mnóstwo pieniędzy na drogie studia nagrań, mastering czy wynagrodzenie sławnych producentów, a tymczasem duża część dobrej jakościowo muzyki powstaje w domowych studiach? Tak było z kultowym duetem Daft Punk.

Płyta z końcówki lat 90. – „Homework” mało znanego wówczas duetu Daft Punk zmieniła obraz muzyki tej tak ważnej dla elektroniki dekady. Brudne house’owe bity, chropowate brzmienie, funkowe i soulowe sample, które pokazywały inspiracje duetu to w największym skrócie charakterystyka debiutu Francuzów. 

Do tego wszystkiego znakomite single takie jak „Burnin’” czy „Da Funk” oraz wyliczanka muzycznych autorytetów w tracku „Teachers”. Ta płyta to kamień milowy w historii house music. Właśnie potwierdzono, że nagrywana była chałupniczo, w sypialni Thomasa Bangatera. 

Przez wiele lat krążyły teorie na temat tego, czy debiut i drugi album pary Daft Punk zostały nagrane w jednej z ich sypialni – teoria ta została właśnie potwierdzona przez Thomasa.

W wywiadzie udzielonym Mattowi Everittowi w jego podcaście The First Time… Bangalter został zapytany: „ Czy to mit czy prawda, jakoby  ‘Homework’ powstała w twojej sypialni?”.  Thomas Bangalter odparł, że kluczowe płyty Daft Punk “Homework” i “Discovery” zostały nagrane w jego sypialni.

To prawda: ‘Homework’ i ‘Discovery’ zostały zrobione w sypialni, w tym samym mieszkaniu, w którym oglądałem Modern Times i stale puszczaliśmy album Steviego Wondera ‘Songs in the Key of Life’ na gramofonach”.

Bangalter dodał, iż w sypialni miał też małego boomboxa JVC, którego dostał na urodziny. 

Pewnego dnia, gdy podłączyliśmy kilka keyboardów i samplerów, znalazłem tego boomboxa i położyłem go na stosie maszyn. Na tym małym boomboxie zmiksowaliśmy i nagraliśmy zarówno “Homework”, jak i “Discovery”. 

Album “Homework” został wydany w 1997 roku, podczas gdy “Discovery” ukazało się kilka lat później w 2001 roku, a Mixmag opisał go wówczas jako “idealny niepopowy album pop” i twierdził, że duet “po raz drugi zmienił bieg muzyki tanecznej” w wydaniu z kwietnia 2001 roku.