6 lipca 2022 roku Demna Gvasalia po raz drugi zaprezentował światu kolekcję haute couture, 51. w historii marki, a wraz z nią powrócił do wnętrz dawnego atelier przy 10 Avenue George w Paryżu. Gdy w latach 70-tych zmarł Cristóbal Balenciaga, wraz z nim pożegnaliśmy kolekcje haute couture. Musiało minąć ponad 50 lat, abyśmy mogli podziwiać je ponownie. I to w stylu nie do podrobienia – pełnego ironii, dosłowności i prowokacji.
Pokaz był wyjątkowy z kilku powodów – po pierwsze przez wybieg Balenciagi nie przeszły tylko modelki i modele, ale także artystki i ikony showbiznesu, które inspirują Demnę. Kolekcję haute couture zaprezentowały sławy takie jak Kim Kardashian, Dua Lipa, Nicole Kidman, czy gwiazda netlifksowego reality show „Selling Sunset” Christine Quinn.
To nie koniec intrygujących kombinacji. Oprócz ubrań, Balenciaga zadebiutowała nową współpracą z marką technologiczną Bang & Olufsen w postaci torby z wbudowanym głośnikiem. Oferowana w limitowanej serii torba wykonana jest z litego aluminium, które zostało poddane perłowemu piaskowaniu i ręcznemu polerowaniu w fabryce Bang & Olufsen w Danii. Powstało tylko 20 sztuk i będzie można je kupić wyłącznie w nowo otwartym sklepie Couture marki w Paryżu.
Demna przedstawił także nową odsłonę swojego ulubionego motywu – anonimowości i zakrywania twarzy. W kolekcji pojawiła się maska-tarcza, która…optymalizuje przepływ powietrza i stabilizuje wdychanie dwutlenku węgla. Maska została stworzona we współpracy z Mercedes-AMG F1 Applied Science, inżynierskim oddziałem Mercedes-Benz Grand Prix Ltd, który bazuje na technologiach lotniczych. Podobnie jak torebkę, maskę możecie zobaczyć w paryskim butiku.