Na początku lat dwutysięcznych polski hip-hop oraz elektronika przeżywały swój znakomity okres. Ton kulturze alternatywnej i klubowej nadawała Radiostacja, a polscy słuchacze nagrywali z niej didżejskie miksy Rosa, DJ-a Glasse i Seba Skalskiego, kupowali płyty duetu Fisz Emade, O.S.T.R.a i Muzykoterapii. I wtedy pojawiały się pierwsze single grupy FUTRO, którego pełnoprawny album ukaże się w tym miesiącu po raz pierwszy w historii na winylu.
Gdy cała Europa zachwycała się nowymi wysublimowanym dźwiękami elektronicznymi: od house po retro-pop, lounge i nu-jazz, polska scena inspirowała się również tą falą. Nasze środowisko muzyczne – zwłaszcza stołeczne – było niebywale aktywne – powstawało wtedy wiele znaczących dla muzyki projektów – m.in. FUTRO.
Novika i Wojtek Appel poznali się w Radiostacji , gdzie obydwoje byli DJ-ami. Konrad Kucz z Wojtkiem Applem przyjaźnili się od dawna, tworząc również razem zespół Shlafrock.
Działalność Futra zainicjował singiel “Where Is The Love…”, nagrany na konkurs Pepsi Faza, który znalazł się na późniejszej kompilacji “Pepsi Fazy” dołączonej do “Machiny” prezentującej nową taneczną elektronikę. Potem na słynnej składance “Niech Cię usłyszą” (wydanej przez Warner – Beat Traxx) znalazły się dwa utwory Futra.
Futro wyrosło i ukształtowało swoją pozycję na scenie na fali pierwszych prób połączenia eleganckiego retro- popu z muzyką elektroniczną i alternatywną. To warszawskie trio, obok Smolika i Ścianki zapoczątkowało działalność pionierskiego wówczas labelu z muzyką alternatywną – Sissy Records.
Na krążku wyprodukowanym przez Bogdana Kondrackiego znalazło się dwanaście piosenek. Pierwszym singlem z albumu był utwór „Where Is…”.
Dziesięć z dwunastu kompozycji jest po angielsku, a za wokale do całego materiału odpowiada Novika. Dodatkowo na „Futrze” znalazł się cover utworu „The New Pollution” z repertuaru Becka.
Płyta winylowa z tym kultowym albumem ukaże się na 180-gramowym winylu w kolorze różowym, z zadrukowaną kopertą z tekstami piosenek.