Jedna z najbardziej prestiżowych marek w branży modowej, Balenciaga, postanowiła w swojej najnowszej kampanii reklamowej wykorzystać sztuczną inteligencję i połączyć ją z popkulturowymi motywami. Efekt? Kosmiczny!
Balenciaga, czyli luksusowy dom mody z główną siedzibą w Hiszpanii, zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję w niezwykle oryginalny sposób. Otóż w rolę modelów i modelek noszących ubrania marki wcieliły się postacie znane ze świata seriali i filmów. Mowa o takich tytułach jak „Gwiezdne wojny”, „Harry Potter” i „Gra o tron”. Bohaterami nie są tutaj jednak aktorzy a cyfrowo i niemal perfekcyjnie wygenerowane przez AI sylwetki, które poruszają ustami i oczami. Uzyskany w ten sposób efekt robi piorunujące wrażenie. Można autentycznie pomylić się i dojść do wniosku, że oto mamy przed oczami prawdziwe sceny z prawdziwymi ludźmi, nakręcone i wyreżyserowane również przez człowieka.
Klimatu dopełnia sugestywna mroczna muzyka elektroniczna przerywana dialogami wirtualnych postaci, które parafrazują filmowe cytaty, wplatając w nie komentarze dotyczące najnowszej kolekcji. Zobaczyć możemy więc m.in. Dartha Vadera w modnym wdzianku zwracającego się do swojego syna słowami „You are Balenciaga Luke” czy Cersei Lannister z „Gry o tron” mówiącą chłodnym głosem „If you play the game of fasion you win or die”.
Innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampanii reklamowej Balenciagi jest znakomitym przykładem na to, jak nowoczesne technologie mogą pomóc w promowaniu produktów i przyciąganiu uwagi klientów. Pewnie już za chwilę w ślady hiszpańskiej marki pójdą kolejne globalne firmy. Kto wie, może już niedługo jeansy Levi’s reklamować będzie James Dean, a do kupienia perfum zachęcać nas będzie młodziutka Audrey Hepburn.